Den operfekta världen, våran värld

Människor är den varelse jag stör mig mest på, alltså mig själv också för jag är fan inte perfekt. Människor är aldrig nöjda, vill de ha en klubba och får det, vill de istället ha nått annat sen. Okej det finns folk som inte har det bra och då menar jag verkligen inte bra, men det finns också det som har det bra( och det är dom jag stör mig på), men som sagt är de aldrig nöjda och de tycker synd om sig själva för små saker.De som gör det (alltså de som har det bra,men tycker så synd om sig själva) verkar inte veta hur våran jävla värld ser ut.

De verkar inte veta att det finns hemlösa små barn som sitter och sniffar lim för att dämpa hungern.
Att barnet själv måste ta hand om sina små syskon fast denne bara är 8 år. Barn som får inte uppleva barndommen, leka,skratta. Barn som måste gå 2 mil dagligen för att hämta vatten. Barn som inte får gå i skolan utan måste istället jobba. Barn som bor själva och de är så hjälplösa om nån vuxen skulle komma och våldta denne.

Krig och terrorism existerar i vår värld. En sjuk onödig grejj, men den existerar.
Jag känner ingen sorg för terroristerna, men jag gör det för det folk som terroristerna mördar.
Eller jag kanske kan ändra mig, jag känner ingen sorg för det terrorister som valt att vara terrorister och sedan blir mördade. Jag känner ingen sorg för de som plågar ohjälpsamma djur, ibland till döds, själv önskar jag dom döden.

Soldater tillfånga tas och blir avrättade och oftast på ett väldigt plågsamt sätt. deras live tas ifrån dom.
visst är det synd om dennes anhöriga, men inte fan lika mycket om den som inte längre finns.


jag själv kan säga att jag varit med om ett helvete i mitt liv, men jag vet att det finns folk som har det sämmre än mig och därför klagar jag inte, jag är iaf nöjd att jag har mat och tak över huvudet, jag behöver inte leva i ett lyxigt lív.
jag behöver inte en väska för 15000 när det finns små barn som inte en har bröd för dagen.

Från början när helvetet i mitt liv bröt lös tyckte jag så jävla synd om mig själv, jag tänkte alltid varför jag?.
och spenderade kvällarna med att gråta floder.

Men nu har jag verkligen insätt, jag har öppnat mina ögon för världen och sett vad som händer.
Jag är väldigt känslig när det gäller barn för dom är så himla hjälplösa och har hela livet framför sig.
Jag vet att det finns flera hundratusen barns som har det förjävligt, därför tycker jag inte synd om mig själv.

Jag har sett äkta videon:
 på ett dött barn som ligger vid vägkanten och ingen gör något,
en 12åring skära halsen av en person,
soldater som blir skärda i halsen och ligger sedan med halva huvudet av och shippar efter luft

Det är värden vi lever i ser ut!

Själv sitter du där har tak över huvudet, säkert egen dator, till och med internet!, precis som jag
Men gråter över att du blivit dumpad och ditt liv går "under"

patetisk!

Eller så kanske det inte är just du som är en av dom klagar över ditt liv, men det finns många som gör det, av väldigt dåliga anledningar!




Kommentarer
Postat av: elvira

du har så jävla rätt. Du har aldrig klagat och det beundrar jag dig för! att tycka synd om sig själv kan ibland vara nyttigt för då (förhoppningsvis)inser man det du gjort, att vi lever ett jävla lyxliv jämfört med andra. Saknar dig <3

2008-08-03 @ 23:27:26
Postat av: Estefany

tack, jag säger desamma gumman!. aa du har rätt :). Jag saknar dig med gummsi <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback