Malta del 4

onsdag dag 10

när vi gick i skolan gick vi förmiddagar medans de fanns dem som gick  eftermiddagar och denna dag skulle vi byta till eftermiddagar men just idag fortsatte strejken så det vart ingen skola. eftersom vi inte kunde stanna vi hotellet hela tiden eftersom vi måste ge de andra hotell gästerna lite rum och för det inte var tänkt i början att vi skulla vara fast där hela dagarna så idag tog hotellets egna minibussar oss till stranden i 3 omgångar eftersom vi var många. där var vi o badade i ca 3 tim sen skulle vi hem och jag minns att stå o vänta på bussen var sjut jobbigt, kl va 15 mitt på dagen då solen var som starkast och han inte in i bussen för första rundan men jag kom i till runda 2 som tur va, annars hade jag nog dött, köndes det som iaf, jag skulle inte bli förvånad om de var mer än 40 grader den dagen. Sen igen var vi fast i hotellet och denna dag skulle vi ju på discot men pga strejken vart det inget, istället fixade ledarna att eleverna på club luna skulle komma till vårt hotell så skulle vi ha disco på baksidan av hotellet där det fanns som en litenscen och sedan var som ett jätte stort altan, men vi(jag och R, R och R) gjorde inte så mkt , det var verkligen inte samma sak så vi stog mest o kollade när de var några få som dansade, sen gick vi till R o Rs rum o snackade medans discon var pg ute, vilken tur då att den var i vårt hotell så vi kunde gå ifrån:P. Men sen gick jag,R o R till poolområdet medans R stannade i rummet och där vi poolen var de ganska mkt folk utspridda. där satt vi och hade kul och skrattade, Ella en sjukt skön tjej från göteborg som alltid får mig att skratta fick mig att göra det även denna gång. har tyvärr inga bilder från "discot"



Torsdag dag 11

Denna dag var vi också på hotellet hela dagen så då brukar vi mest hänga vi poolen.
Jag R o R,ella,M o C skulle gå till en resturang som låg ca 5 min bort för att käka lunch, men
var den inte stängd? joo sä där hade vi gått i den stekheta solen i onödan, ush!.
Enda bilden som togs denna dag. På kvällen så gick de flesta till kareoke baren men jag orkade inte för jag mådde inte så bra så istället stannade jag vi hotellet med Rp,Rl,Rj så kom vi på att vi skulle hitta på nå bus, eftersom Rj hade rummet precis brevid killarna C,C och A så klättrade vi genom balkongen till deras rum för de hade lämnat balkongdörren öppen, så gömde vi deras kuddar, kletade lotion o tandkräm på alla handtag och skrev tillsist "hihi" inne på toaletten :P.

tjejerna är från göteborg o skåne.

Fredag dag 12

Denna morgon vakande jag av att Rp o Rl (som delar rum) knackade på dörren, de sa att killarna vart upprörda över de som vi gjort, saken var att de visste inte att de var vi utan de trodde att det var killarna frå EC(en annan språkrese organisation från italien) som hade gjorde så vi gick till våran ledare Maria och kanackade på och berättade hur det var,hon var inte arg alls utan förståd att de var tjejer som hade gjort det där, vi undvek killarna hela dagen för vi skulle isf få be om förlåtelse vilket skulle vara de rätta men de kändes så fult!.Men när jag kom tillbaka till rummet kände jag min fortfarande lite dålig, men gick o käkade frukost, sen var det infomöte och då fick vi veta att buss strejken var över och aktiviterterna skulle bli av, ingen skola för vi skulle göra andra grejjer:), men sen när det skulle iväg till stranden mådde jag ännu sämre, jag valde att stanna och då får man inte följa med på andra aktiviterter som är på samma dag, då ska man stanna hemma hela dagen. Så jag sov mest hela dagen och läste tidningar som tidsfördriv, olivier(franska ledaren) kom förbi för att se att jag mådde bra och inte behövde el läkare eller så. till slut kom mina rumskamrater hem, Mimmi o rebecka så då skickade jag iväg Mimmi o köpa en kyckling baguette till mig och sedan gick de till poolen och  var där jätte länge medans jag sov. Sen kl 18 var de Middag som vanligt. och sedan skulle de andra ivög på beach volleyball, men jag kunde ju inte följa med, innan de åkte bad vi killarna om ursäkt och de var inte sura på oss utan tog godtog våran ursäkt:). När de andra var bort visste jag inte vad jag skulle göra så jag köpte massa godis i kiosken och satte mig i rummet och läste tidningar sen gick jag och satte mig vi datorn och uppdaterna bloggen lite, vi 23.30 kom de tillbaka och jag fortsatte sova.

knäppte ingen bild i dag med tankte på att bilderna bara skulle se tråkiga ut:P,
Så här är en bild från när vi var i den lilla staden Melliha för att shoppa på supermarket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback