Jag har otur

Ja har otur oftast och lyckas ofta skämma ut mig. Idag ner jag gick till skolan hade jag kilklackarna på mig, inte alls svåra att gå i men hala ÄR dom. Ner man ska ner till tunnelbanan måste man gå ner för massa trappor ute innan man kommer dit. Så jag ser hur en kille halkar till lite precis ovanför trappen  och tänker "där är de halt så jag går inte där",
så jag går fortfarande glatt och skuttar ner från asfaltet och går på jord istället så jag inte ska på på den "hala fläcken" som han gjorde. Gick ju galant. Så börjar jag gå ner för trappan och håller stadigt om räcket (trodde jag), rätt vad  det är halkar jag flyger ner på arslet och åker ner 3 trappsteg sittandes. Killen som va framför mig vänder sig om och fortsätter gå sen. sen kommer yttligare en person i min ålder gåendes mot min riktning. Självklart flyger jag upp och försöker låtsas som ingenting hänt och tassar försiktigt vidare. Sånt här händer alltid mig, jag fattar inte hur jag lyckas

Jag kommer aldrig glömma då jag och min kompis varit på donken i Sundsvall och skulle gå ut därifrån.
Då när jag kliver utanför är det halt så jag flyger ner på arslet. killen bakom mig skrek ;åh shit!, som om det gjorde saken bättre, snarare tvärtom. Jag kollade förvånat bakom mig på honom så frågade han ifall de var ok. ja sa jag snabb eller så nickade jag (minns inte) kollade tillbaka fram och där stog 2 st som precis slutat prata och kollade på mig.
Ja då kanske ni undra vad gjorde min kompis, jo ungefär då så upptäckte hon att jag halkat för hon hade gått och pratat på och trott att jag gått precis bakom henne :P haha.

Ja sen kommer jag också  ihåg då jag fick en " är du dum blick" eller nå sånt var det för något jag inte ens gjort, Vi var på reunion festen på dansgolvet. Det är lite trång för det är mkt folk där så en kille ska gå förbi mig och säger ursäkta och så tränger han sig förbi mig och jag flyttar ju lite på mig så han kan gå igenom. Sen ser jag hur han vänder sig om och kollar konstigt på mig. Då fattar jag att Ella gjort något på honom för jag så inte så tydligt. Men hon hade då tagit den här killen i röven när han gått förbi och snabbt gömt sig typ. Han trodde såklart då att det var jag och kollade konstigt på mig.
Pinsamnt minst sagt!.


Kommentarer
Postat av: Tobias

sant, sjukt snygg den med :D

Postat av: Daniella

Tack! Serva me, servabo te. Det betyder ungefär; Rädda mig, så ska jag rädda dig. haft en bra dag? (: kram

2008-12-15 @ 18:29:22
URL: http://dddaniella.blogg.se/
Postat av: bella

De där är typiskt mig, det ska alltid hända när man inte tror det! :o

Pinsammast var när jag halkade i en skolmatsal, usch! :p

2008-12-15 @ 19:26:15
URL: http://bellalindberg.blogg.se/
Postat av: Tess

Haha, äsch, men det där händer alla ;) Hehe.. Jag druttade omkull med resväska och kassar i handen för någon vecka sedan. Verkligen föll pladask! Fullt med folk runtomkring såklart.. Det roliga är att man skuttar upp så fort igen och känner sig lagom dum :)



Gjorde du, trevligt :) Jag hoppas att de inte ska paja på länge, länge ;)

2008-12-15 @ 20:04:27
URL: http://www.attkallastess.devote.se
Postat av: Ida

Haha känner igen det där lite, alltid när man känner att folk tittar på en då klatar mig sig =)

2008-12-15 @ 21:45:08
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: Petra

Tack för kommentaren på min blogg! Hoppas du får en underbar dag. Kram

2008-12-16 @ 08:54:32
URL: http://egokick.blogspot.com
Postat av: Ida

Kul att läsa inriktning mot foto, hade jag nog oxå satsat på om jag skulle läsa idag på gymnasiet =)

2008-12-16 @ 15:11:05
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: erika

hahaha, i rembember;)

2008-12-16 @ 20:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback