Krik hammet

Ingen har väl missat att Kirk är min stora idol han är som en gud för mig!, han är  så sjukt grymm på gitarr och jag vill bli minst lika dukntig som han en dag! nån som har lust och lära mig spla lite gura? hahaha

image903


Kirk Lee Hammett föddes den 18 november 1962 i El sobrante i San Francisco. Han har en irländsk far och en filippinsk mor.

Kirk började spela gitarr när han var 15 år gammal. Kirk hade i början den legendariske Joe Satriani som lärare. Han värvades till Metallica 1983 som ersättare till deras tidigare gitarrist Dave Mustaine. Han hade då tidigare spelat med gruppen Exodus

Idag räknas Hammett till en av de främsta gitarristerna, mycket tack vare virtuosa solon som de i One, Creeping Death, Fade to Black och The Unforgiven. 2003 rankades han av musiktidningen Rolling Stone som nummer 11 på deras lista över de 100 bästa gitarristerna genom tiderna.


i love kirk Hammet!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback