Om mig

skrev för någon dag sen här att jag skulle skriva ett inlägg om mig, så nu kommer den :P.


Jag heter Estefany och kommer ifrån peru (sydamerika) men kom till sverige när jag var 2 år, så jag kan bättre svenska än spanska. Jag älskar mode och kläder och har gjort det så länge jag kan minnas (helt ärligt!), jag älskade att bli fotade när jag var liten så jag har många "modell" bilder på mig där jag var ca 5 år, gav tyvärr upp hoppen om modellkarriären för jag är nog inte "skapad" för att vara modell:P hahah, är också på tok gör kort för det ligger på ca 160 cm ungefär kan vara  mer också men det var så länge sen jag mätte mig. Jag bor i stockholm med min pappa och min store bror, den ända "riktiga" för jag har 6 till syskon men jag tar alla som mina riktiga syskon eftersom jag älskar alla lika mycket!. Jag bodde från början med min mamma i sundsvall, men eftersom min mamma åkte till himmelen för ca 2½ år (första gången jag skriver om det,första gången jag känner mig redo för det) så jag var 14 år, sen var jag tvungen att flytta till pappa i stockholm. Visst var det en jäklig jobbig tid för mig eftersom jag trodde att det föralltid skulle vara jag och mamma, och jag var 14 år och den åldern är rätt jobbig (jag letar inte efter tröst!, vill bara berätta lite kort om mitt liv), men jag älskar som sagt oerhört mkt mina syskon och jag ville leva för dom och göra mamma stolt. Min pappa är världens omtänksammaste och jag älskar han!. Jag har fått ett ganska stort intresse för fotboll eftersom jag har 2 storebrorsor som och en pappa som är fotbolls fantaster, älskar ronaldinho,messi och giovanni dos santos så kanske ni också listat ut att jag håller på barca :P. Men kollar inte så jätte mkt på fotboll, bara när det är VM då sitter jag bänkad och hejar som ne tok på sverige och brasilien, mitt land peru åker tyvärr alltid tidigt ut ur tävligen så jag hejar aldrig på dom:P haha. Mina idoler är Metallica och Tokio hotel, jag verkligen älskar dom!, men jag lyssnar även mycket på sum 41, nirvana, redhotchillipeppers m.m.
  Jag går nu första året på cybergymnasiet (låter som världens nörd skola,jag vet! men den är helt okej ),linje media vilket jag är nöjd att jag valde, men högsta drömmen skulle nog vara om jag fick jobba som stylist,designer eller mode redaktör, men jag älskar så klart att fota och fixa layouts osv. Skulle inte heller vara helt fel att jobba som skådespelerska :P. Så här på bloggen skriver jag om min vardag,musiken som jag är förälskad i och allt annat jag gillar som kläder och kändisar, kan dock inte kalla denna blogg för mode blogg för jag är inte direkt "Sofie fharman" eller "Elin kling" men jag älskar helt klart kläder så det kommer bli en hel del av det också :P

Enjoy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback