Sundsvalls Gatufest

Okej alla bor inte i sundsvall så jag tänkte berätta lite om Sundsvalls Gatufest=)
Sundsvalls gatufest är fem dagar på sommaren varje år. De stänger nästan hela stan inom stängsel och efter 18.00 så kostar det att komma in på området, den tömmer självklart folket så att de som inte betalt inträde lämnas där inne.
Artister som ZZ top,Alanis morissette och Pink har uppträtt på Gatufesten.

På Festivalen finns det 3 scener, ett tivoli (som blir ännu större i år),Massa olika mat och företags stånd, Mat o öl tält Och till sist ett dans tält för ungdommar som heter Madhouse(som blir större i )år. Tyvärr invaderas stället av fjortisar och ibland även av för gammla äckel personer, Det finns grejjer man kan stå på och dansa och är man typ inte ett proffs på dansa så ska man nog inte ställa sig där uppe, det ser bara jävligt dumt ut(kolla filmen nedan),okej ALLA ser inte dumma ut men de flesta :P, men självklart kan man ju stå på dansgolvet =). Men jag älskar att dansa så fjortis pojkar & flickor och äckel gubbarna kommer inte stoppas mig från att gå in och röja dansgolvet :Phahaha

Kan berättar att de har skumkanoner inne på madhose vilket är minder bra för man vill ju inte bli blöt, och förra året gick jag och mina kompisar dit och vi stod så långt ifrån kanonerna som de gick och dansade, Från scenen sköt det med vatten kanoner och jag förökte helta tiden gömma mig för den, men otur som jag har så träffades jag av det mitt i fejjan när jag kollade upp, haha borde finnas 2 sidor, en för de som vill bli blöta och den andra för oss som inte vill bli blöta, finns ju chans att mobil och pengar förstörs, nej nu ska jag inte klaga :P så länge vännerna är där så är det damn skojj där inne :D

Video från madhose från nått år sen
 

Bild
Bild

Bild

Gatufesten är från 30/6-5/7

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback