High school in the U.S

Jag har alltid velat åka till Usa o plugga där ett år, sen så började jag fundera på att istället åka dit som au pair för då skulle det inte kosta lika mkt, men en dröm är att få uppleva hur det är i Usa:s skolor där som har killarna som spelar amerikansk fotboll o tjejerna är cheerladers, sen att man är med i olika klubbar som bok klubben osv, det är verkligen nått jag vill uppleva, hela ungdomskulturen i Usa.

Så jag har prata med pappa om det o så klart säger han "drömma kostar inget" men han är inte emot det, bara det gäller pluggning men om jag nu åker kommer jag få stå för de mesta av kostnaderna men pappa kommer nog också betala en del tex lika mkt som han hade betalat om jag bodde hemma.

Så jag ska kolla mer info om lån osv, sen leta jobb o sen börja boka osv, känns som 60% att jag kommer åka, alltså lite mer än hälften för jag vill verkligen det här sen beror det ju på om jag blir antagen för man måste på en intervju först

Jag kollade ungefär vad det skulle kosta med försäkring o hela skitet o det gick upp emot 75 500 kr, sen måste jag ju ha med mig minst 12 000 så jag har ca 1000 varje månad för jag får troligtvis inte det där.

Sen kommer nästa problem, du kan bara gå i high school tills du är 18, alltså är detta min sista chans eftersom jag fyller 18 nu i feb, när jag kommer hem kommer jag förmodligen få gå om 1 år (3:an som jag missar) och då får jag inte ta studenten med mina kompisar :(.

Jäkligt svårt belut det där, något som jag verkligen måste tänka över!

Det minsta problemet just nu är vart jag vill bo


Jo juste varför dessa tankar kom upp igen var för att en kompis ska åka till Usa o plugga där, hon har varit på
intervjuv o vart antagen, lycko ost!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte gå på College?

2008-10-30 @ 19:47:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback