Till götet o hem igen på 18 timmar

Igår åkte jag till göteborg för att gå på reunion festen som sts hade för alla som varit på språkresa med dom denna sommar.

strax efter 12 åkte vi med 5 bussar mot göteborg och gjorde 5 stop på vägen för att hämta upp fler studenter och en mat stop i mjöby (JOHANS HEM STAD). Jag fick ju såklart inte som jag ville utan åkte i buss nr 3 tillsammans med elever som hade åkt till england i sommras medans de andra satt i buss nr 1 tillsammans med de från malta och usa som de skulle. Ett tag var jag riktigt förbannad vilket jag hatar vara för man blir förbannad att man är på gränsen att börja gråta o slå sönder allt, men jag lungnades ner av coldplays musik, hade jag lyssnat på deathmetal (vilket jag inte lyssnar på) så hade jag nog crashat hela bussen med den ilskan jag hade inom mig :P haha jag skojjar faktiskt inte jag var verkligen arg o ledsen på samma gång, blä för den känslan men man ville ju liksom inte åka buss själv i nästan 7 timmars medans ens kompisar sitter tillsammans i en annan buss

Men resan gick ändå bra, en tjej satte sig brevid mig och så pratglad som jag är började jag prata med henne o hon hade varit i oxford i sommras, kul :).

När det var ca 1 timme innan vi skulle vara framme så började jag fixa sminket o när bussen stannat så sprang jag in på den lilla toaletten som fanns på bussen bytte om men hann inte fixa håret eftersom jag var den sista på bussen förutom ledaren så jag sprejade bara på lite så frisyren skulle fixsera sig. Satte på mig klackarna o sprang i väg till Mimmis buss.
Sen gick vi tillsammans med Rebecca N mot liseberg o jag stannade på vägen för att plåstra om alla tår så jag inte skulle få blåser vilket jag idag är glad över för jag fick bara en liten blåsa som knappt känns o de hade kunnat varit mkt värre.

När vi kom till liseberg väntade vi utanför på skåne o göteborgs tjejerna och jag vart så glad av att se dom, de där är riktigt underbara tjejer, bara vi inte bodde så jävla långt ifrån varandra. Vi gick in o hängde in jackorna i garderoben tog det lite lungt i början innan vi éntrade dansgolvet o dansade järnet. Sen var det många killar som döptes om av mig och Ella till bruna tröjan, gitarristen, killen med kort hår, randiga skjortan och svea mössan(not hot) haha. Men jag och Ella gjorde kvällen sjukt roligt för det var henne jag spenderade den mest med. Efter 3 timmar bytte jag skor med Ella i ca 15 min för jag hade så ont men sen bytte vi tillbaka för hon vart för lång och jag för kort :P. Sen spelade 2 killar 2 låtar en av dom var Metallicas Nothing else matters o gissa om jag jublade då:D. Men gittaristen varduktig o söt o har man en gitarr i sina händer blir man snyggare i mina ögon trots att han kanske bara var 16. Sen spelade också Sk8 och club Zebra och av dom var ju club zebra bättre, seriöst vilka tror sk8 att dom är?:P ledarna från scenen sa att killarna skulle stå vid éntren så man kunde få deras autografer men vem fan vill ha autografer jag är liksom inte ens intresserad av Johans och Lars autografer fast jag älskar dom, ja men ni fattar vad jag menar ett bild bevis räcker för mig. Det jag oandra sidan hade velat göra är att dansa med dom men jag tror inte ens att dom gick till dans golvet :P haha whatever :P.

Sen var det dags att börja dra sig mot bussarna o det regnade ute o vart värre ju längre vi gick, jag som knappt kunde gå längre av den jävla smärtan i fötterna av de höga klackarna bytte med Rebecca o då var jag tvungen att gå i rengnet(inte springa vilket man annars hade gjort) eftersom hon inte kunde springa i klackar o eftersom hon var så snäll o bytte med mig kunde jag liksom inte springa ifrån henne :P annars hade jag sprungit vem det än varit :P. När vi kom fram till bussen frågade jag om det fanns plats på Mimmis buss eftersom jag visste att 2 st inte skulle  åka tillbaka hem med sts o de fick jag ju så jag sprang i rengnet i alldeles för stora skor o hämtade mina grejjer o sprang igen till Mimmis buss o hittade en plats brevid en tjej o hon skulle som tur av på första stoppet vilket var bra för då fick jag ju 2 säten för mig själv o jag var ju jävligt trött, o kunde heller inte somna för en viss kille brevid mig (på andra sidan av gången)  satt o rulla tunga med en tjej o spelade musiken högt på mobilen o jag vill ju liksom inte komma o störa dom o ba; ***** kan du vara snäll att stänga av musiken, tack *ler*. Haha ja ni fattar hur det skulle se ut så jag försökte sova men till slut sa E till han tror jag haha. Nej men mer kärlek till världen säger jag, make love not war :P, de hade ju kunnat varit värre som till exempel om han lyssnade på dåligt musik, men de var the killers som spelades o dom är ju grymma:).
   Om jag sov bra , de kan ni ju gissa. Haha man får ju en sånn jävla problem med nacket för man ligger så konstigt till
men jag somnade o vaknade o så gick det så där hela vägen tills jag hörde chafören säga att vi strax var i stockholm.


Ska jag sumera dagen/kvällen så var den ju väldigt händelserik som jag nog kommer uppskatta mer senare när jag ser det som ett minne än vad jag gör nu, för resan gjorde mig jävligt trött och gav mig nackspärr o upsvällda fötter vilket inte är så roligt o 690 spänn kostade kalaset plus massa godis o mat man skulle ha på resan dit.
  Då kommer frågan, var det värt det? då kan vi ju göra en positiv o negtiv lista o jag tror faktiskt att positiv vinner(även fast det fanns fler grejjer på negativa listan) men att träffa goda vänner är väldigt positivt så dom har liksom en veto makt :P. Men igår kändes det inte värt det kan jag ju säga men nu är det lite bättre :)




Juste!, ni ser stora skärmen, jag hade för ett tag sen skickat in bilder från malta resan
för man kunde vinna typ en digitalkamera o då hade jag ingen aning om att de skulle visa bilderna
på stora skärmen vilket de gjorde o de valde 2 av mina bilder o sjävklart var en av dom
på mig alone :P haha som tur är bilden i hel kropps prolif med solbrillor på, men dom
som känner mig såg ju att det var jag :P


Nu ska jag i säng i morrn är det street dance kl 10.30 peace out mina hönor o tuppar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback