I know we'll make it anywhere Away from here

Snow Patrol - Run press play and continue;)

pic: flickr.com

Musik är ju som terapi. Vissa låtar får en att liksom släppa det där,
och liksom låta det komma fram, som man annars håller inne.
vilket är bra tycker jag. Alla tolkar musiken och texten på sitt sätt.
"You've been the only thing that's right In all I've done" jag känner
tvärtom där, jag känner själv att jag valt fel väg, skulle vilja spola
tillbaka och ta den vägen jag ville ta, men ibland tar man inte den
vägen man vill ta utan den man tror är bäst för alla andra. Finns nog
massa saker man skulle gjort annorlunda med facit i handen.
Ett fel jag tror många gör att oftast tänka på andra istället för sig
själva, vilket är bra men tror att det kan vara bra att ibland göra det
som är känns bäst för en själv. Så man inte står där sen och känner ånger.
För att förneka saker för sig själv är inte bra. så..
Light up, light up As if you have a choice.

så vet jag att min mamma skulle stått brevid mig vid varje beslut
jag skulle tagit, rätt eller fel för andra spelar ingen roll.
Even if you cannot hear my voice I'll be right beside you dear
Och jag skulle sagt tillbaka till henne
I know we'll make it anywhere Away from here :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

sv: Jag håller med, aprikosbröd är hur gott som helst! Det gör ju bröden lite sötare dessutom, och det är inte hur onyttigt som helst heller!



Musik är bland det bästa som finns. Själv har jag väldigt blandad musiksmak, men det beror nog på att jag lyssnar mer på texten än melodin. Jag måste liksom kunna relatera till texten för att tycka om en låt...



Hoppas du får en fin dag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback