Torsdag


Fyfan vad jag känner mig död just nu! orkar inte dra till skolan, men
måste för jag måste göra ett prov.

Igår på skolan var jag och Alice på en "föreläsning" typ där en kille
som hette Robert kom. Han hade varit med om folkmordet i Rwanda
1994. För dom som inte riktigt har kolla så lite kortfattat, rwanda folket
blev i precip uppdelade i två folk, Hutu och Tutsi. När presidenten dog
skyllde Hutu det på Tutsi och de började slakta Tutsis med machete.
nästan 1 miljon människor dog under folkmordet.

Det var iaf intressant och höra hans berättelse hur han som "Tutsi" överlevde.
idag kallar han sig inte Tutsi utan rwandes (heter de så?:P)

Senare på kvällen bar det av till clustret för lite studentmiddag. Tre rätters blev
det och det var riktigt trevligt :). Synd bara att de var en onsdag för tunnelbanorna
går inte som jag vill :P.

Nu ska jag klä på mig lite snabbt och dra till skolan, Ha det!

Peace

måste göra en tattoo snart känner jag på tal om ingenting ;)

Kommentarer
Postat av: Art By Tina

Sett Hotel Rowanda? Se den. Grym film. Hemsk film. Lämnar ingen oberörd.



En hel sleeve hade varit något, jag har påbörjat den ena armen med en körsbärskvist kring handleden men funderar på att bygga ut den hela vägen upp till axeln. Fast det blir nog ett livslångt projekt.

Postat av: I S A B E L L E ♥ F O T O B L O G G

hihi aa kanske .. x)

allt bra me dig? ;D <3

2010-05-28 @ 13:00:05
URL: http://vaniline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback