Malta del 5

Lördag dag 13

Gick upp,fixade mig,käkade frulle och sedan åkte vi till stranden. sen kom vi hem igen, käkade middag och fixade oss sedan för skum discot.jag hade på mig svarta korta short,och en grå tub kjol som jag hade som en topp. Där dansade vi, tills jävla skummet kom, först såg jag fram emot skummet men det gick inte o dansa för de var alldeles för trångt och alla försökte gå till där de sprutade ut skummet. Allt kom över mig och jag såg ingenting jag försökte torka bort skummet med det var överallt!, in i munnen näsan, så jag kollade ner och försökte få frisk luft så gick jag därifrån. tappade bort alla så jag gick runt där själv och letade efter de andra. Tillslut hittade jag en tjej som jag vet bodde på mitt hotell som också hade tappat bort sina kompisar så vi letade tillsammans och tillsist hittade hon sina o jag mina:), sista 30 minuterna stog jag under hårtorken och försökte torka min topp, gick ganska bra för vi fick inte ha blöta kläder på bussen. Men jag tror inte att nån kollade, svårt liksom att inte bli blöt om man ska på skum party:P. jaja sen var det hem o sova.




Söndag dag 14,
 
vi behövde inte gå upp förräns 9, fixa oss lite snabbt och sedan gå till frukosten kvart över, frukosten stänger alltid 09:45. Sen var det dag att åka in till Valetta igen, men denna gång för marknad. Jag gick runt med Rebecca p. Jag köpte 2 kjolar för 10 euro, wow what a bargin!. sen hade jag bara 5 euro kvar för vi skulle till stranden sen oc då måste jag ha till prasoll o mat och vi hann inte till en bankomat innan det vr dags att räffas igen så jag fick bara med mig hem 2 kjolar :(. men oturligt så behövde inte dom som inte ville gå till stranden göra det, så där hade jag 5 euro kvar i onödan!.Aja när vi kom tillbaka så gick jag A,R,M,A,K och J till hotellresturangen och käkade lite mat, men jag lämnade hela min burgare för den var inte så god. Sen var det bara chill vid polen som vanligt. Till kvällen åkte vi till ett bio och vi såg "made of honor", de andra som inte kollade på det, kollade på the eye och bank job.

Men popcornen var sjukt billiga, 2 mellan popcorn("stora" i malta) och 4 små läsk kostade 4 euro!, bio kostar 5 euro, men det betalade sts, men sjukt billigt är det :P. Det dåliga var att mitt i filmen var det paus, vi svenskar kollade på varandra och typ "va händer", hah men vi är ju inte vana vid sånt, men sånt har dom i Malta:P. Sen åkte vi hem och sov, det var ju sent.



Måndag dag 15

Skola men nu började vi inte förräns vi 12 så bussen åkte vi 11, så vi hade ändå lite sovmorgon :).Vi åkte till skolan som vanligt, sen när vi kom hem  vi chillade vi nog vid poolen

as usual. Till kvällen åkte vi till en strand där det var Victors BBQ(victor är killen som äger buss företaget som sts anväder sig av i Malta). Vi satt mest vi sanden och snackade men sen gick vi till vattnet för att knäppa lite bilder :). Sen var dagen slut :). Btw way så är deras "korv med bröd" rättare sagt bröd med korv för deras bröd är jätte stort :P och inte så gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback