Idol finalen

Ja då kommer lite kort om gårdagens idol final :)

Jag mötte Alice vid globen vid 19.00 tiden. Vi gick mot globen och letade efter våra platser.

Platserna vi hade var på varsin sida av Scenen :P haha men vi fick faktiskt köpa biljettern för en billigare peng än va de kostade från början. Vilken mäktig början! jag kunde inte sluta säga oh, och sen oh igen efter varje artist av de gamla idolerna som kom, men gladast vart jag nog när Darin kom, fick en lite flashback från min tid som ett Darin fan haha.

Under varje paus kom Carolina Gynning fram och pratade lite och presenteraade artiseten som skulle sjunga. Sjunga gjorde Lars, Johan,robin E, Anna och Robin B, eller de var iaf de jag såg, jag kanske missade nån?.


På den långa pausen gick jag ut från arenan och så gick jag runt där och pratade med Alice i telefonen och så hade hon sagt till mig att att komma till henne sektion men eftersom jag sett att idolerna gått av på min sida av scenen och inte andra sidan där Alice satt så sa jag bestämt, nej kom hit idoler det här hållet och så pratade vi i telefonen samtidigt gick jag jätte sakta och plötsligt hörde jag tjej skrik och ser att Johan, Robin E och Lars går mot mig och sen förbi mig i ett led typ och fram för och bakom dom var vakter. Dom gick så nära mig att jag nästan nuddade dom ja de kanske var 5-10 cm vi snackar om. Haha jag vart nog lite chockad för jag hade ingen aning om att de skulle plåtas med fans för dustin home.Jag såg hur Johan typ log/skrattade lite när han kollade på mig, han såg nog min chockade face, men jag hade liksom ingen aning att de skulle gå där och inte fick jag fram något heller, ja vart helt stum .Där går liksom jag ensam och pratar med Alice så dyker de plötsligt upp och går precis förbi MIG. TUR hade jag att jag precis befann mig där:P.

Men de gick sedan upp på en liten scen och så fick fansen komma upp och fotas med dom :). Haha men snacka om tur jag hade! haha. Alice hittade sen till där jag var precis när idolerna gått :P hahah.


När det var dag för sänding igen hade vi gått längst ner på sektion B så vi var lite närmre sen men eftersom vi inte hade platser där hukade vi oss vid ett räcke. Il divo berörde mig,OMG va duktiga de var eller hur! en av kvällens höjdpunkter i must say. Sen när de korat vinnaren bytte vi plats till ännu närmare scenen och ner till sektion A. Så vi såg sen hur idolerna försvann under oss till green room för precis vid scenen var vi nu. Riktigt kul var det :). Nästa år står jag och Alice där igen :)


Il Divo. Snart kommer fler bilder i ett nytt inlägg för annars kommer denna bli aldelles för lång.
men nu är det idol på tv som gäller.

Peace out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback