Menshistoria

Gud vad jag älskar bloggar som får en och skratta, som http://hanapee.blogg.se/ som min kära vän Erika i
S-vall tipsade mig om.

ett litet utdrag från hennes blogg, och läser man det med inlevelse så blir det roligare:).

Nej vet ni vad jag vill prata om? Menstruation.

Eftersom att jag har slutat med P-piller så är min mensvärk inte ut av denna värld. Jag skulle kunna tänka mig att den kommer från en ond mensvärld.
 
Igår var första dagen på lingonveckan. Jag spenderade timmarna mellan 11-14.30 liggandes i en stol och skrika "VAAAAAAARFÖR?!" Jag hade drabbats av en olidlig mensvärk.

Jag tog då en Pronaxen och två Ibumetin, men den gav inte med sig? Mitt i smärtvågorna letade jag fram nån jävla festisflaska och fyllde med varmvatten och värmde modern av liv med. Smärtan började ge med sig två timmar senare. 

Men ingen menshistoria kan slå den gången då jag, Anton & Johanna bodde i Barcelona. Då jag kom utkrypande naken och blodig ur duschen och tokgrät. Varmvattnet i varmvattenberedaren hade tagit slut och värme var det enda som hjälpte.

Anton och Johanna turades om att värma vatten i mikron och hälla i värmekuddar. Vi hade ingen spis att koka vatten på så det tog sin lilla tid. Jag låg naken i sängen med mascara i hela ansiktet och blodiga lår. Jag kunde inte tänka på något annat än att det skar knivar i magen. Hela ryggen värkte och jag bad skrikandes till gud att det skulle gå över.

Sen släppte det.

Kommentarer
Postat av: bella

Jasså, ja gör så! Roligt med önskelistor :)



Mensvärk är inte det roligt! :/

Postat av: erika!

haha, hon är så rolig:D

2008-12-23 @ 17:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback