Hemma

Då var jag hemma igen. vid 13.30 åkte jag in till stan igen för att hjälpa pappa vi hötorget lite.
Men eftersom jag är så lat så åt jag aldrig lunchen hemma så jg tvingade pappa att stänga innan vi egentligen skulle göra det så jag skulle kunna komma hem tidigare och käka för jag dog typ av hunger. Jag hade också sagt att jag ville ha pappas kyckling m gräddsås och ris *yummi*, så han gick med på det men på vägen hem ringer E och säger att hon fixar maten :(, bra för pappa för då slipper han ju laga matt men dåligt för mig men jag får min goda kyckling imorrn :).

Jag håller ju på att förbereda mig för att ta körkort, men jag har inte börjat övningsköra än, men jag tror jag klara det ganska bra faktisk. Så jag hoppas att jag ärver pappas gener i att köra för han är riktigt grym på att köra med små,stora bilar och släp. vi väntar och ser. Ett bra tips från mig är att grilla föräldernafråger medans ni åker bil. det gör jag och då får man bra svar och varför det är så, då fastnar allt lättare i hjärnan. Ett minne nu när vi ändå snackar om bilar, jag var 10 år första gången jag satte mig bakom en ratt, men då visste jag ju ingenting om växeln,gasen eller bromsen men som tur fick jag sitta i H´s knä så han tog hand om gasen och bromsen vilket var bra för jag höll på att köra in i ett träd, detta hände i Peru. Min kusin var värre,hon höll på att köra på en hund :S:P

Nu ska jag fortsätta läsa au pair bloggar för jag ska ju jobba som det 1 år i usa nångång i framtiden. Peace Out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback