Hultsfred 09 del 1

Hej hej, va ett tag sen jag skrev.

vart ska jag börja :P känns som de här kommer bli¨långt inlägg
så jag berättar om fetivalen i de här inlägget och om artisterna i
en annan :P

Strax efter 11 åkte jag, Vicky o 2  till med bilen ner mot hultsfred.
efter c 5 timmar inklusive stop var vi framme. vi lämnade bilen
på camping parkeringen för bilar och gick sedan hela vägen med
vårt tunga packning mot camping entrén. där köade vi nog i nästan
1 timme. Precis innan jag kom in under började det spö regna,
det verkligen öste ner
, men jag lyckades trycka in mig under tack och
blev minst blöt av de 3 jag åket med :P.



Vi gick till en plats där fick skulle slå upp tältet och där fanns det
gott om plats, kanske 5 tält till hade slagit upp där. 2 dagar senare på
onsdagen var det knök fullt där. Vi åket ju dit 2 dagar innan det började
för att få bra plats. De 2 dagarna innan festivalen tog vi det mest lungt.



På onsdagen var de lungt i början, sen senare på kvällen tog vi oss
till Hawaii scenen o kollade på Dropkick murphys, riktigt coola grabbar
de där. Bästa låten är ju helt klart "im shipping up to boston", sjöng den
hela dagen igår xD. Efter gick vi o satte oss i öltältet o kollade lite
på the gossip därifrån. när klockan var 21 drog vi till lilla rookie tälltet
för att se bandet shotgun crakers för att en granne sa att vi borde se dom
och att han skulle bli jätte glad om vi drog dit, så sagt o gjort. 
Sen drog vi upp till tältet och festade lite med
grannarna, sjukt roliga var de :P. Sen drog vi ner till festivalområdet igen
fö att kolla på kings of leon och jag tryckte mig fram och fick ganska
bra plats :). Sen var de slut på den kvällen.




Torsdagen var som vanligt lungt på dagen.
Första artisten vill kollade på den dagen var Regina Spektor.
Hon var otroligt bra, trots regnet fick hon typ alla att stanna och
hon fick stora hawaii(största scenen) att kännas så litet och intimt.
Sen när hennes konsert var slut stannade jag kvar och de andra gick.
jag stog kvar där till The killers började och jag stog nästan längst fram,
hade bara 2 peroners framför mig. Efter det var mina skor o ben helt
leriga :P. Jag drog till de andra som satt inne i nån orientalisk tält på
campingområdet och rökte vattenpipa och där satt vi en liten stund.
Sen drog vi till tältet och jag bytte bara skor och byxor innan jag drog
till festivalområdet igen själv för att titta på takida som började 01:00.
De andra var för trötta så de stannade. Sen var den dagen också slut.
-----------------------------------------------------------------------------------




På Fredagen gick jag upp strax innan 11 och sen mötte jag upp Lina.
Vi gick runt på festivalområdet och gick hem till henne faster för att jag
behövde ladda min ipod o kamera. Jag och lina fick också håret fixat i
hårtältet. Sen skulle vi till camping området igen efter att vi hämtat grejjerna
hos Linas faster men då kom hon inte in, fast hon hade lyckats komma in 2
gånger innan. Eftersom hon bara hade 1-dagsband kunde hon inte komma
in på campingområdet. Så hon o jag gick istället till festivalområdet.
När vi skulle kolla på A Camp hittade hon en telefon, jag försökte ringa
senast ringda men fick inget svar. Sen var de nån som ringde och eftersom 
jag inte hörde ett piss av vad tjejen sa, sa jag att jag skulle messa henne.
Så jag messade henne vart hon skulle gå och dit kom hon med sina kompisar
och vart jätte glad när hon fick tillbaka sin telefon. Lina och jag chillade vi öltältet
 ett tag. och kollade lite på Lars Winnerbäck därifrån, sen gick vi lite närmre.
Sen gick vi till Hawaii o kollade på Mando diao, sen mötte vi upp de andra och
gick till pampas scenen o kollade på the sounds. Efter the sounds drog vicky
och de 2 andra igen. Tur då att jag hade Lina där annars hade jag väl fått  gå själv
som de andra gångerna. Jag och Lina drog till Hawaii scenen igen och kollade en
stund på Timbuktu men efter 20 min drog vi till Teater för att kolla på dead by april
men där var de fullt så vi kom inte in. Så vi avslutade kvällen eller natten där.
-----------------------------------------------------------------------------------------------


Lördagen på eftermiddan bestämde vi oss för att dra hem, vi orkade inte vara där
ooch den enda jag ville se var L.W och de andra lyssnar inte på honom och då
kände jag att jag hellre drar hem än att sitta i tältet hela kvällen. Sagt och gjort.
Jag kom hem vi 22 tiden.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback