make-up och naglar

tjoho! tänkte berätta lite om dagen.

Idag efter jag slutat webben så gick jag och Emma och käkade

och då fick jag ett sms från någon tjej på make-up institute

som ville sminka mig och jag sa att jag kunde så efter att vi

käkat drog jag en sväng in på stan och fördrev tiden där till 12:45

då åkte jag till smink stället och blev sminkad igen. Tjejerna

som är där utbildar sig till make-up artister och de måste klara

vissa grejjer på sminka på en mörkhyad,asiat osv.


När tjejen sminkat mig var det en annan make-up artist som hade

sin sista kursdag idag och hon behävde sminka en brun hyad

så hon frågade mig och jag har svårt o säga nej, så jag sa ja

trots att jag höll på svälta och var trött. Hon hade brottom och

behövde också fixa en manikyr och eftersom hennes asiat inte

kommit då så gjorde hon manikyren på mig istället för på asiaten.

Hon gjorde bara med genomskilningt lack och jag har typ alltid

färg på naglarna och såg nu ordentligt hur miss färgade de

egentligen var. Ut mot tipparna blir de gula och detta på grund av

att min nagellacks bortagning innehåller acceton. Så ett tips

till alla är att använda en nagellacks bortagning utan acceton,

Depend har sånn som jag brukar använda men den jag har nu

köpte jag i stress. Detta om att acceton missfärgar fick lag lära

mig när jag fick manikyr för typ 1 år sen. Men för att dölja miss-

färgningen så målade ja svart över som jag hade innan också :P.


Peace Out!


Kommentarer
Postat av: Sofiya

sv: ja dom e ju de :)

vad händer idag då?

Postat av: jennie

sv: förra året åkte vi dit dagen innan med buss. Iår ska vi åka ner på måndagen och stanna hela veckan (: Det är grymt kul! du kommer absolut inte ångra att du åkte (; underbart folk, görbra musik och så får man ju hoppas på ett härligt väder också (;

2009-03-13 @ 10:04:06
URL: http://jennieholgersson.blogg.se/
Postat av: bella

Du får visa naglarna sen! :D

2009-03-13 @ 10:40:29
URL: http://bellalindberg.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Vad kul att du fick allt det där iaf ;)

svar: Ja, visst är den ^^ Ja, hon var så duktigt. Så det ska bli spännande nästa vecka när jag ska få nagelförlängning :D <3

2009-03-13 @ 11:25:28
URL: http://bubbelsnubbel.blogg.se/
Postat av: bella

Jaja okej! :) ser det fram för mig! haha..

2009-03-13 @ 16:19:03
URL: http://bellalindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback