Den siste mohikanen (the last of the mohikans)

Den siste mohikanen är en av mina absoluta favorit filmer tillsammans med pearl habour,brave heart och gladiator. Jag älskar filmer som får en och gråta, som berör hur många ggr man än ser dom, och det gör man av filmerna jag precis skrivit upp.

Delen som jag alltid gråter mest av är denna, för er som inte sett filmen kan jag berätta kort att den mohikanen som syns först ( i grönt)ska rädda en kvinna från de onda mohikanerna sen får ni se vad som händer, men mohikanen och tjejen han ska rädda älskar varandra.

ps.  lyssna på låten, vacker låt.



Filmen är verkligen värd att se!





Det hon gör, gör hon för att hon älskade han. den andra tjejen är syster till tjejen som hoppar och mohikanen i blått är pappan till snälla mohikanen i grönt.

De snälla mohikanerna är "amerikanska(eller om han är englesk)" han i blå och i grönt, resten av mohikanerna är onda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback