Söndag, dagen D


Hejhej:) jag kanske ska skriva ett inlägg nu, har suttit och
läst på aftonbladet om Metallicas konsert
igår och jag är
taggad till tusen, ikväll är det min tur. Tyvärr verkar det inte
som de kommer köra en av mina favorit låtar fadet to black,
den låten som faktiskt fick mig att börja lyssna på Metallica
en gång i tiden. Men fan vet ni jag tror att 90 % Av alla som
kommer vara där är killar
, och de flesta över 20 år, jag menar
metallica har ju funnits sen 81 om jag inte minns fel så det är
ju damn klart att de har 40-50 åriga fans, så kommer lilla jag
där, en liten nybliven 18 årig tjej, som bara i ensamheten
sitter och headbangar och kör luftgitarr till Kirks gitarrspelande
. Hahha ganska härligt tycker inte ni?.

Jag står också och funderar på om man får ta med sig kamera,
Annars måste jag typ gömma den eller nått för jag vill ta kort!
Hoppas hoppas hoppas att killarna i metallica är tillräckligt
snälla för när jag var på shakira konserten för nå år sen så
fick man in ha med sig kamera.

Sen hoppas jag också att de säljer turne t-shirts utanför, så
ska ta med lite cash.

Citat från aftonbladet:

"Jag kan inte skilja mina egna hjärtslag från Ulrichs baskagge.
Så fett är det. Vi blir fullkomligt överkörda av en ångvält
signerad Metallica, manglade och mosade och pulvriserade.
Och vi älskar't! "


"De värsta Metallica-fansen, de som kanske till och med minns
när debutalbumet "Kill 'em all" landade i skivhyllorna, studsar
som duracellkaniner nere på golvet."

"Scenen förvandlas till ett krigsdrabbat Vietnam. Eller Tjetjenien.
Eller valfritt krig på bortre sidan 90-talsstrecket. Det är dags för
kvällens första riktiga hårdrocksallsång i form av "One."
Nu är publiken rejält taggad! Fotfolket har höjt sina knutna nävar
mot taket och tycks försvinna in i Hetfields plågade sång,
Hammetts vemodiga melodier, Ulrichs distinkta komp, Trujillos
bastanta basgångar. Det här är Metallica i sitt esse. Gåshuden lär
stå sig fem-sex minuter till... "



Nej nu ska jag lyssna vidare på Metallica och ladda upp för
än har jag några timmar kvar :D.

Kommentarer
Postat av: Maria

svar: man får inte ta med sig kameror in, men folk gjorde det ändå. så länge du inte tar med värsta kameran med feta objektivet och grejor är det lugnt. en liten "vanlig" kamera är lugnt. jag hade tighta kläder och en pytteliten väska så de visiterade mig inte så noga.. hade alltså kunnat smuggla ner en kamera i väskan eftersom de inte tittade i den. ett tips är dock att inte skylta med kameran utan gömma den på nåt fiffigt ställe när du går in. :)



tröjan jag har på bilden är en tjejmodell och kostade 350:-. alla t-shirts låg på runt 300-lappen, oavsett om det var tjej- eller kill-modell.



ha det så jävla king ikväll! :)

Postat av: Anonym

Vad har du för biljett? Ståplats?

2009-03-08 @ 12:56:36
Postat av: emma

min kompis Oliver ska också på Metallica :)

hoppas du får det jätte kul nu gumman så får du berätta allt på tisdag <3<3

2009-03-08 @ 14:10:05
URL: http://luundbergs.blogg.se/
Postat av: Estefany

sv till anonym: jag har sittplats på A läktaren:)

2009-03-08 @ 14:19:23
URL: http://mystuff.blogg.se/
Postat av: Maria

jag hade ingen jacka på mig heller, så då fanns det ÄNNU mindre ställen att visitera på. :P men när de kollar folk så tror jag att de letar efter flaskor. har varit med om det förut när jag haft väskor med mig, att om jag haft en flaska så har jag fått slänga den.

och brösten kollar de inte, så du kan ju klämma ner kameran där emellan.. haha. ;)



lycka till! :)

2009-03-08 @ 14:31:37
URL: http://isolany.blogg.se/
Postat av: Cassandra

Åh, du anar inte hur avundsjuk jag är, helt gaaalet! Mina kompisar var där igår, och han sa att det var GRYMT verkligen! Och man får fota :)

2009-03-08 @ 14:51:34
URL: http://unikacassandra.blogg.se/
Postat av: sara

svar: egentligen får man inte det men det var så många som hade med sig kamera. dock är ju systemkamera inget att rekommendera för det får du verkligen inte ha med dig :) ha så kul ikv, dom var helt fantastiska igår! kram

2009-03-08 @ 17:09:51
URL: http://kirkhammett.blogg.se/
Postat av: ♥ SimplyMalin

Ohh shiit hoppas du får det awesome på Metallica Konserten. :D



let me know how it went. ^^ Kram

2009-03-08 @ 20:17:03
URL: http://craazybananas.blogg.se/locopoco/
Postat av: Anonym

Jahapp, det var den konserten det.....det blev ju till att åka hem igen:( Men i Maj...då jävlar!!

2009-03-08 @ 21:12:21
URL: http://everydayluxury.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback