i want to hold you protect you from all of the things I've already endured


Spola till 04:46 för Zoe Jane
Jag har nog nämt detta några gånger, att jag är extremt svag för
akustisk musik. Något som är så naket som en röst och en gitarr är så vackert.

Aaron Lewis från Staind är en av männen som verkligen rört mig till tårar
med sin enormt vackra röst.

Zoe Jane är en låt som betyder extremt mycket för mig. Trots att den
handlar om ens kärlek till sitt barn (Rättare sagt pappans kärlek till dottern). 
Sätter den verkligen ord på mina känslor
till mina småttingar till syskon Edwin 8 och Wendy 6. Jag tror verkligen att
åldersskillnaden har mycket att göra att jag har lite som en moderskärlek
till dom. För jag älskar mina andra syskon extremt mycket också, men dom
är äldre och dom klarar sig känner jag. Jag menar allvarligt att jag klara inte
av att se t ex Edwin gråta innan det rinner ner tårar för mina kinder också.
Jag känner liksom en smärta som jag aldrig känt förut, ett behov av att
vara beskyddande
som aldrig funnits där förut. Beror nog också på att de gjorde
ont att de skulle behöva växa upp utan mamma. Så då blev det nog så att jag
känslomässigt satte mig in i rollen som det.

puh! Det där kändes lite naket, men
nu vet ni varför låten betyder så mycket för mig :)

Well i want you to notice
to notice when i'm not around
and i know that your eyes see straight through me
and speak to me without a sound

i want to hold you
protect you from all of the things I've already endured
I want to show you
Show you all the things that this life has in store for you
I'll always love you
the way that a father should love his daughter

when i walked out this morning
i cried as i walked to the door
i cried about how long i'd be away for
i cried about leaving you all alone

so i wanted to say this
cuz i wouldn't know where to begin
to explain to you what i have been through
to explain where your daddy has been





Kommentarer
Postat av: Vanadesse.

Akustiskt e så sjukt underksttat. Älkar den där nakna känslan av akustisk musik. En grym artist och en gitarr typ. I love :)

Postat av: Emelie's WickedTime

sv: Hmm, jaa jag funderar faktiskt på att flytta till sthlm och mer lockande blir det om du påstår att de finns massa underbara människor där:)

2010-12-16 @ 15:57:56
URL: http://wickedtime.blogg.se/
Postat av: Vanadesse.

Tack babe ;D Asså jaaaa! Ett av de bästa gitarrsolona ever e fan det akustiska solot i Kiss låt Forever! Lyssna på det ;D

2010-12-16 @ 16:56:23
URL: http://vanadesse.blogg.se/
Postat av: Eleonore

Jag tycker det är så kul att du plockar fram alla banden som man växte upp med, Staind spelades en hel del i lurarna. :D

Ja jag tror också att chokladsås blir bra till :D

2010-12-16 @ 18:12:05
URL: http://fikamed.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh, jag älskar aukustisk musik! Föredrar faktiskt aukustiska låtar, och Erik Mongrain är verkligen en man man borde gifta sig med ;)



Och jag förstår känslan du har, jag har den samma för min bror. Han betyder så fasansfullt mycket så det gör ont i mig. Och det som gör mest ont är att jag inte kan träffa honom varje dag :/

2010-12-16 @ 18:20:12
URL: http://sandrafalkevik.blogg.se/
Postat av: Sandra

sv: Åh, det är ju värsta biten att åka också! Men absolut, spela roll om det bara är halv syskon. Dom betyder exakt lika mycket som om dom skulle vara hel.. Usch, det låter inte bra när du skriver "hade samma mamma" :/



Min bror bor med min pappa, ca 15 minuter utanför Arvika så det är inget jätte avstånd egentligen.. Men eftersom jag har bott i Oslo i tre månader, och kommer knappt vara hemma under den tiden jag mellan landar hos mamma innan jag flyttar till Stockholm kommer tiden inte räcka till alls för att jag ska kunna umgås med honom.. Vilket suger sjukt mycket :(

2010-12-16 @ 22:15:17
URL: http://sandrafalkevik.blogg.se/
Postat av: Eleonore

Ja men eller hur, jag blir lika chockad varje gång här när det är så billigt att köpa fikabröd :P

Det är verkligen nostalgi :D

2010-12-17 @ 08:30:53
URL: http://fikamed.blogg.se/
Postat av: Vanadesse.

Fan va grymt av dej! Jag ska försöka lieta lite julklappar idag men får väl se hur det går...



Jag pluggar till tandtekniker :) Som gör porslinstäner och sånt skit till folk som inte har egna ;D

2010-12-17 @ 09:13:59
URL: http://vanadesse.blogg.se/
Postat av: FINI

sv; fan va niice, ja de va billigt, och Värt! :D

2010-12-17 @ 11:45:21
URL: http://fini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback